Reklamation

Reklamation

  • Gäller när en vara har ett fel eller brist som visar sig efter att du har mottagit och använt varan. 
  • Exempel: golvet spricker efter installation, färgen täcker inte enligt beskrivning.
Hur reklamerar jag en vara?

Du gör en reklamation genom att fylla i vårt reklamationsformulär.

Hur lång tid har jag på mig att reklamera en dold skada?

Dolda skador bör anmälas inom skälig tid efter att du upptäckt felet, helst inom 2 månader. Enligt lag gäller reklamationsrätten i upp till 3 år från inköpsdatum.

Behöver jag spara emballaget för varan jag reklamerar?

Ja, emballaget ska sparas tills reklamationen är avslutad. Det kan behövas för bedömning eller eventuell retur.

Gäller reklamationsrätten för alla varor?

Ja, reklamationsrätten gäller alla varor enligt konsumentköplagen, men vissa varor kan ha särskilda garantivillkor.

Vad händer när ni godkänt min reklamation?

När din reklamation är godkänd kontaktar vi dig med information om hur ärendet löses – t.ex. ny vara, återbetalning eller annan åtgärd.

Behöver jag ta bilder på varor jag vill reklamera?

Ja, bilder underlättar vår bedömning och hantering av ärendet. Fotografera tydligt det som är fel samt hela produkten vid behov.

Transportreklamation

  • Gäller när varan är skadad redan vid leveransen, innan du har börjat använda den. 
  • Exempel: paketet är skadat, kakel är sprucket vid mottagandet. 
Vad gör jag om min vara är skadad vid leverans?
  • Anmäl skadan omgående via länken för reklamation och transportskada: reklamationsformulär
  • Fotografera skadan direkt vid mottagandet.
  • Notera skadan på fraktsedeln om möjligt.
Måste jag ta emot ett skadat gods?

Vi rekommenderar att du tar emot varan men omgående anmäler skadan enligt instruktionerna. Detta förenklar hanteringen.

Hur snabbt måste jag anmäla en transportskada?

Transportskador ska anmälas helst samma dag som leveransen mottagits.

Inte fått svar på dina frågor? Klicka här!

loader